METABOND Metabond Old Spezial do motorů do 3.5t 250ml
Partnerský prodej - cenu dopravy určuje partner
Zušlechťovač kovových povrchů vnitřních částí spalovacích motorů obsahující modifikátor viskozity, výrazně snižuje tření a zároveň omezuje netěsnost, obsah balení 250ml.
Celý popis
Popis
Metabond Old Spezial je zušlechťovač kovových povrchů vnitřních částí spalovacích motorů obsahující modifikátor viskozity. Je rovněž obohacen o keramické nanočástice. Tento výrobek výrazně snižuje tření a zároveň omezuje netěsnost. Zvláště se doporučuje do všech druhů opotřebovaných spalovacích motorů s vysokou spotřebou oleje. Přidává se do výrobcem předepsaného oleje.
Old Spezial obsahuje látku s vysokým obsahem viskózy, která zajišťuje těsnící účinek. Tímto se ve značné míře sníží spotřeba oleje a zvýší komprese.
Old spezial dále obsahuje keramické nanočástice, které se pomocí motorového oleje rozptýlí na místa namáhaná třením. Tyto částice ulpí v povrchových nerovnostech kovových ploch (válce, písty, ložiska, ozubená kola, atd.), kde díky působení tlaku vytvoří tenkou vrstvu , která tyto nerovnosti vyhladí. Tato tenká vrstva zůstává v místech namáhaných třením i po odtečení motorového oleje a tím eliminuje negativní vlivy studených startů a výrazně tak napomáhá prodloužení životnosti motoru. Zároveň kromě snížení tření také pomáhá zmírňovat netěsnost a díky tomu také obsah jedovatých látek ve výfukových plynech.
Vzhledem k tomu, že keramické částice použité v přípravku Old Spezial jsou výrazně menší než otvory ve filtrační struktuře i nejjemnějších olejových čističů, nemohou tyto filtry ucpat.
Využití aditiva pro veterány:
Použití:
Technické údaje:
Old Spezial obsahuje látku s vysokým obsahem viskózy, která zajišťuje těsnící účinek. Tímto se ve značné míře sníží spotřeba oleje a zvýší komprese.
Old spezial dále obsahuje keramické nanočástice, které se pomocí motorového oleje rozptýlí na místa namáhaná třením. Tyto částice ulpí v povrchových nerovnostech kovových ploch (válce, písty, ložiska, ozubená kola, atd.), kde díky působení tlaku vytvoří tenkou vrstvu , která tyto nerovnosti vyhladí. Tato tenká vrstva zůstává v místech namáhaných třením i po odtečení motorového oleje a tím eliminuje negativní vlivy studených startů a výrazně tak napomáhá prodloužení životnosti motoru. Zároveň kromě snížení tření také pomáhá zmírňovat netěsnost a díky tomu také obsah jedovatých látek ve výfukových plynech.
Vzhledem k tomu, že keramické částice použité v přípravku Old Spezial jsou výrazně menší než otvory ve filtrační struktuře i nejjemnějších olejových čističů, nemohou tyto filtry ucpat.
Využití aditiva pro veterány:
- Vhodný pouze pro opotřebované spalovací motory s vysokou spotřebou oleje, pro převodovky, diferenciály a hnací mechanismy.
Použití:
- U osobních automobilů se spotřebou 0,4–0,5 l oleje/1000 km použijte půl láhve (125 ml), při spotřebě 0,6–1 l oleje/1000 km použijte obsah celé láhve (250 ml). U nákladních automobilů se spotřebou větší než 1 l oleje/1000 km použijte obsah jedné láhve (250 ml), pokud je spotřeba oleje větší než 2 l/1000 km, použijte 2 láhve (500 ml) přípravku Old Spezial.
- Old Spezial aplikujte do zahřátého motoru! Před použitím nádobu zahřejte přibližně na teplotu 30 °C a dobře protřepejte. Po nalití přípravku do motoru uveďte motor na 10–15 minut do chodu.
- Přípravek Old Spezial se doporučuje ve stejném množství používat při každé výměně oleje. Používejte pouze s olejem předepsaným výrobcem automobilu.
Technické údaje:
- Kód barvy ASTM-D 1500–07: 7,5 ASTM
- Číslo kyselosti (TAN) ASTM D 664–07: 5,88 mg KOH/g
- Celkové číslo zásaditosti (TBN) ASTM D 4739–08: 19,87 mg KOH/g
- Kinematická viskozita při 100 °C, STN EN ISO 3104:1996 – 22 mm2/s
- Kinematická viskozita při 40 °C, STN EN ISO 3104:1996 – 185,6 mm2/s
- Korozivní účinek na destičky z mědi (100 °C, 1 hod.) EN ISO 2160:2000: 1a – stupeň koroze